Značilnosti študija na Nizozemskem

7:29 AM Alex Writer 0 Comments

Na univerzah na Nizozemskem je široko razširjen problemski pristop k učenju - učenje na podlagi dodeljevanja. Pravzaprav je študij na nizozemskih univerzah po naravi zaporednih projektov, katerih upravljanje je glavno delo študenta.


Ta pristop k učenju je precej nenavaden za študente iz Rusije in držav CIS, ki se vzgajajo v tradicionalnih izobraževalnih sistemih, in povzroča težave na začetni stopnji izobraževanja na nizozemskih univerzah. Primerjava dveh pristopov k učenju - nizozemskega in ruskega - bo pripomogla k boljšemu razumevanju bistva razlik.


https://www.62.ua/list/230194
https://una.io/s/bx_forum_files/6fkgn88ehj7bqakhggwjkrdjqmwxr5be.pdf
https://una.io/s/bx_forum_files/auhp3edeijqajbewkpjhurdu6j7dhvmu.pdf




Kako poteka pouk na univerzah na Nizozemskem in v Rusiji
Izobraževanje v Rusiji in državah ZND temelji na klasičnem, tradicionalnem pristopu, na Nizozemskem - na sodobnejšem, problematično usmerjenem pristopu ob upoštevanju psihologije procesa pridobivanja in obvladovanja znanja. Oba pristopa imata prednosti in slabosti. Ugotovimo, kakšna je razlika med njimi.

Pristop k študiju v Rusiji
Tradicionalno poučevanje, katerega elementi so razširjeni ne le v Rusiji in na območju ZN, temveč tudi v mnogih državah Vzhodne Evrope, daje glavni poudarek na učilnicah in temelji na sistemu predavanj in seminarjev. Njegova prednost je širina materialne pokritosti, ustvarjanje trdne teoretske podlage, minus pri strokovnem izobraževanju pa je ločitev teorije od praktičnih vidikov.

V tradicionalnem pristopu k poučevanju se študentom ponudi, da poslušajo in si zapomnijo ogromno teoretičnih informacij v kratkem času in opravijo kratko prakso nekje pozneje, blizu konca programa. Predavanja, ki so znana ruskim študentom, skoraj nikoli ne vključujejo povratnih informacij v obliki vprašanj in razprav. Na seminarjih imajo študenti več priložnosti za govor in postavljanje vprašanj, vendar ta oblika dela skoraj ne pomeni sodelovanja z drugimi študenti, delo v skupini na enem projektu.

Nizozemski učni pristop
Na nizozemskih univerzah je situacija ravno obratna. Za pridobitev znanja, veščin in diplome nizozemske univerze mora biti študent čim bolj aktiven: graditi partnerstva z drugimi študenti in učiteljem, jasno oblikovati njihove cilje in cilje študija ter skupaj z učiteljem razviti algoritem za njihovo reševanje.

Na univerzah uporabnih znanosti na Nizozemskem se študentje skoraj ne ukvarjajo s čisto teorijo. Seveda se naučijo vse potrebne teorije, hkrati pa med usposabljanjem pridobijo dragocene veščine, ki so potrebne sodobnemu strokovnjaku - sposobnost oblikovanja ciljev, ciljev in načinov, kako jih rešiti, torej vodenja dela na projektu, priprave predstavitev in nagovora publiki, oblikovanja lastnega stališča in ga logično utemelji itd.

Tudi na prvih dodiplomskih tečajih, ko študij splošnih izobraževalnih disciplin še poteka, se nizozemskim študentom skoraj ni treba spraševati, zakaj je to splošno znanje potrebno. Izobraževalne naloge so oblikovane tako, da je študentom čim bolj jasno, kako lahko v prihodnosti uporabljajo prejete informacije.

Kako izbrati program na Univerzi uporabnih znanosti na Nizozemskem

Prednost nizozemskega pristopa k poklicnemu usposabljanju je tako nenehen razvoj veščin, razvoj neodvisnosti in sposobnosti dela v skupini; minus - precej ozka specializacija, manjša količina temeljnega znanja.

Oblikovalsko delo na univerzah na Nizozemskem in v Rusiji
Na ruskih univerzah študentje redko delajo v skupinah in skoraj ne izvajajo projektov - in prav na tej osnovi se gradijo strokovna znanja in spretnosti. Zaradi tega v Rusiji univerzitetni diplomanti že na prvem delovnem mestu prejemajo strokovna znanja, kar vodi v preobremenitve in stresne situacije, zmanjšuje delovno učinkovitost in upočasnjuje karierno rast. Poleg tega je učenje, razumevanje in zapomnjevanje gradiva veliko učinkovitejše, če se učencu postavijo določene naloge in preden se pouk udeleži, so poudarjene točke za osredotočenost.

Delo študentov nizozemskih univerz je v naravi zaporednih skupnih projektov - raziskovalnih, ustvarjalnih, informativnih in aplikativnih. Vsak od teh projektov ima jasno poslanstvo, cilje in strukturo.

Spoznavanje katere koli teme se začne z delom na informacijskem projektu.
Neposredna študija problema se pojavi med raziskovalnim projektom.
Iskanje različnih nestandardnih načinov reševanja različnih problemov, doseganja strogo določenih ciljev se izvaja v okviru kreativnega projekta.
Razvoj specifičnih strokovnih znanj in sposobnosti se pojavlja med delom na prijavljenih projektih.
Kot primer navedemo standardno strukturo lekcije o namestitvi, ki uvaja temo:

Problem je formuliran (kaj se načrtuje preučiti).
Njegova pomembnost je študentu razumljiva (zakaj bi jo študiral).
Sestavljen je seznam virov.
Določene so metode in metode asimilacije informacij (kako se bo tema preučevala).
Predstavljeni so glavni rezultati študije problema (predstavitev rezultata